11.07.2017 – kettlebel, worki i trx w Fitness for life

Siłownia na co dzień jest nudna, ale całkowity brak siłowni jest nawet niezdrowy. A warto podkreślić, że w okresie wakacyjnym kluby fitness robią wiele zniżek, bo jest to dla nich czas zmniejszenia wpływów.

Preferuję jednorazowe wejścia nie droższe niż 25 złotych. Jak już pewnie wspominałam – trening to rutyna, a nie jakaś forma ekskluzywnego wypoczynku, czy nagrody, na które można wydać okazjonalnie i przez to więcej.

Cel – ćwiczenie techniki ćwiczeń z workiem typu power bag, TRX oraz kettlebells. Kilka (5-10) ćwiczeń na różne grupy mięśniowe na jednym sprzęcie bez przerw. Po około 2 minutach kolejny taki sam obwód lub obwód na innym sprzęcie.

Czas – około 1,5 godziny

Wśród ćwiczeń z workiem powtarzałam po 8-12 razy mniej więcej takie, które wykonuje się na tym filmie. Tylko worki dostępne w tym klubie są troszkę inne. Mniej poręczne, w kształcie rogalika.

  • przysiady z workiem na barkach
  • przysiad z workiem na 1 barku, przeniesienie nad głową wstając i przysiad z workiem na drugim ramieniu
  • ćwiczenie od 1:35, przypominające trochę uderzenie w tenisie ziemnym (nie najlepiej mi wychodzi chyba)
  • unoszenie bioder z workiem w leżeniu tyłem (pośladki)
  • stanie przodem z workiem trzymanym za uchwyty, zarzut na ramiona z rotacją, wypchnięcie worka przodem (naramienny) i powrót do pozycji wyjściowej

Kolejno szły kettle. Polecam filmy z serii Zapytaj Trenera. Ćwiczenia praktycznie te same co w tym wpisie niżej. Spadła mi nieco siła i mogłam zrobić mniej powtórzeń, za to więcej serii. 

20.03.2017 – kettle i kettle i kettle w siłowni CityFit Rzeszów

Podstawowe ćwiczenia z odważnikiem to martwy ciąg (używam kettli około 20-24 kg),  swing jedną ręką, obórącz i z przerzuceniem z ręki do ręki (12 kg w moim przypadku), clean i clean z wypchnięciem nad głowę (8 kg), snatch (8 kg). Do tego zręczność czyli ósemki pod nogami, ósemki z przytrzymaniem, naprzemienne wykroki z przekładaniem kettli pod nogą, wiatrak (8 kg, równowaga).

Dalej serie ćwiczeń z systemem podwieszanym TRX. Przykładowe ćwiczenia można znaleźć na filmie. 

Ja robiłam m.in.:

  • jum squat przodem do lin
  • biceps przodem do lin
  • triceps tyłem do lin
  • ćwiczenie na klatkę tyłem
  • unoszenie ramion w górę przodem
  • przysiad w rozkroku na prawą i lewą nogę przodem do lin
  • przysiad na 1 nodze przodem
  • podpór przodem, stopy w TRX i przyciąganie kolan do klatki

Jedna uwaga co do klubu – brak luster w miejscu ze sprzętem do treningu funkcjonalnego (piłki, worki, brama, TRX itd). To dość często spotykane. W celu monitorowania techniki muszę wówczas chodzić do strefy siłowej z hantlami, a tam często nie ma za wiele miejsca.

Zaleta – mają fajny widok z okna. Na najważniejszy punkt Rzeszowa nazywany przez niektórych od kobiecych narządów płciowych. 

komentarze

Dodaj komentarz