7.12.2016 – 10 x TABATA w domu

  1. rozgrzewkowe – pajace, skipy, przeskoki do boku i inne nożyce
  2. skoki do szerokiego przysiadu dotykając dłońmi podłogi
  3. pompka (czyli znów to samo)
  4. łączenie prostych nóg i rąk z leżenia tyłem (brzuch)
  5. przysiad na jednej nodze, druga ugięta, schodząc niżej dotykam ręką podłogi (wizualnie, to takie wahadło)
  6. to samo druga noga
  7. burpee przodem
  8. skip A z napieraniem na ścianę
  9. brzuch z siadu – kołyska
  10. pompka na triceps opierając się tyłem o kanapę

 

Zasada TABAty, czyli jedno ćwiczenie=8 serii=20 sekund pracy i 10 przerwy w truchcie=4 minuty na jedno ćwiczenie=około 45 minut w powyższym przypadku.

W internecie, bez większego problemu można znaleźć muzykę z wyznaczonym czasem. Takie treningi sprawiają, że trzymam większość mięśni w nie najgorszej kondycji. Nie zastępuje typowej siłowni i treningu ze sprzętem typu hantle, ale wychodzę z założenia, że najpierw trzeba osiągnąć doskonałość w noszeniu ciężaru własnego ciała, a dopiero potem, brać się za więcej. Dlatego stale powtarzam to samo. Choćby pełne przysiady robię co najmniej raz w tygodniu, od ponad 2 lat. i wcale nie uważam, żebym była w tym jakimś mistrzem. 

Bez obciążeń można robić również skoki. Takie panowanie nad ciałem w trakcie skakania, jest bliższe wymaganiom jakie codzienne życie stawia przed naszą sprawnością.

komentarze

Dodaj komentarz